Amsterdam Travel Guide

A bit late, but finally sharing with y’all the deets of my trip to Amsterdam earlier this srping.

This was my first time in the Netherlands and I fell in love with the city right away… Definitely need to visit again closer to summer to go to Keukenhof, the “Garden of Europe” (Google pics!) Unfortunately, it was closed because the temps were below freezing but it’s a great excuse to go back!

Here’s our itinerary, enjoy!

Un poco tarde, pero finalmente les estoy compartiendo todos los detalles de mi viaje a Amsterdam al principio de la primavera.

Esta fue mi primera vez en Holanda y me enamoré de la ciudad rápidamente. Definitivamente tengo que volver a ir más cerca del verano para ir a Keukenhof, el “Jardín de Europa” (busquen fotos en Google!) Desafortunadamente estaba cerrado porque las temperaturas estaban bajo cero pero es una buena excusa para regresar!

Aquí les dejo mi itinerario, que lo disfruten!

DAY 1

We arrived to Amsterdam Centraal Station on our train from Paris. We walked to our hotel, which was less than half a mile away! Since we didn’t know much about the neighborhoods we decided to stay in the downtown area very close to the red light district at Kimpton’s DeWitt

The hotel was very cute and the location was perfect! It’s within walking distance of many restaurants, shops and museums… plus they have happy hour with free wine every afternoon.

We walked around the Nationaal Monument and grabbed a simple dinner at a place called Majestic. Then we walked into deBijenkorf, which became my favorite store in the city!

DIA 1

Llegamos a Amsterdam Centraal Station en el tren de París y caminamos hacia el hotel que quedaba a menos de un kilómetro! Como no sabíamos mucho de las áreas decidimos quedarnos por el centro en el DeWitt, un hotel de la cadena Kimpton cerquita de la zona roja.

El hotel es súper lindo y la ubicación perfecta! Puedes caminar a restaurants, tiendas, museos… además tienen happy hour todas las tardes con vino incluido.

Caminamos por el Nationaal Monument y comimos por la zona en un lugar que se llama Majestic. Luego fuimos a deBijenkorf, mi tienda favorita de Amstedam!

DAY 2

Slept in, as usual, and headed to the Rijksmuseum. We ate lunch at their café and then toured the museum. We walked out and headed to the Van Gogh Museum… they are next to each other. I really love Van Gogh’s art and I’ve forgotten so many details about his life so it was super interesting.

Then we walked to P.C. Hoofstrat, Amsterdam’s most luxurious shopping street. We ended up drinking coffee and eating stroopwafels, my newest obsession! Then we went shopping on Kalverstraat street where you can find a combination of local and big European retail stores.

One of the things that caught my attention is that there are street carts that sell French fries in every corner… so, dinner? Wine and fries at a local bar! Sometimes simple things are the biggest pleasures!

To digest the food, we walked around the red-light district, which really blew my mind. What a progressive city!

DIA 2

Dormimos bastante como siempre y luego fuimos al Rijksmuseum. Almorzamos en la cafetería y luego visitamos el museo que me pareció bellísimo. Al salir nos fuimos caminando al museo de Van Gogh… están uno al lado del otro. Me encanta el arte de Van Gogh y se me habían olvidado muchos detalles de su vida así que estuvo bien interesante.

Luego caminamos a P.C. Hoofstrat, la calle para hacer compras más lujosa de Amsterdam. Terminamos tomando café y comiendo stroopwafels, mi nueva obsesión! Luegos nos fuimos de compras por Kalverstraat, una calle con una combinación de tiendas locales y cadenas europeas.

Una de las cosas que más me llamó la atención fue que hay carritos que venden papitas fritas en cada esquina… así que la cena? Vino y papas! A veces las cosas más sencillas son los placeres más grandes!

Para digerir la comida nos fuimos a caminar a la zona roja que me dejó impactada! Qué ciudad tan progresiva!

DAY 3

We ate breakfast at the hotel and headed to the Anne Frank Museum. It was super difficult to get tickets so if you’re going to Amsterdam get them online as soon as you book your trip.

The experience was incredible and definitely a must see! We walked around and found a gorgeous catholic church called De Krijtberg.

Then we went to the floating flower market and ate more stroopwafels!

I was craving Italian so we ended up eating dinner at a cute trattoria near the hotel.

DIA 3

Desayunamos en el hotel y fuimos al museo de Anne Frank. Fue bastante difícil conseguir entradas así que si tienes planes de ir a Amsterdam compra los tickets en internet a penas tengas pasaje.

La experiencia estuvo increíble y definitivamente hay que ir! Caminamos por el área y conseguimos una iglesia católica espectacular: De Krijtberg

Luego fuimos al mercado de las flores flotante y comimos más stroopwafels!

Yo tenía antojo de comida italiana así que terminamos cenando en una trattoria cerquita del hotel.

DAY 4

Breakfast at the hotel, pack and time airport bound! Amsterdam, you’re beautiful and I can’t wait to see you again!

DIA 4

Desayuno en el hotel, hacer maletas y hora de irnos! Amsterdam, eres hermosa y espero que nos volvamos a encontrar pronto!