Paris Travel Guide Part I

Without much planning my mom and I have been taking a girls’ trip every year for the past 3 years. First it was Bocas Del Toro, then Las Vegas and now Paris and Amsterdam.

Since we did so much during our last adventure, I’ll be breaking up the trip in about 3 parts; let’s start with Paris. Here I’m sharing with you what we did the first couple of days in the “City of Light.”

Sin mucho plan mi mamá y yo hemos hecho un viaje de chicas todos los años durante los últimos 3 años. Primero fue Bocas Del Toro, luego Las Vegas y ahora París y Amsterdam.

Como hicimos tanto en este último viaje estaré publicando todos los detalles en varias partes; empecemos con París. Aquí les comparto lo que hicimos los primeros dos días en la “Ciudad de la Luz.”

DAY 1

We landed in Amsterdam and headed to Centraal Station where we had a delicious lunch at Exki, an organic coffee shop that I loved. We bought our train tickets with Thalys and hop on our 3-hour ride to Paris. By the time we got to our Airbnb and unpacked it was about 4 p.m. We decided to go out for a walk and since our place was perfectly located we were able to stroll around the Palais-Royal, the Louvre and the Tuilieries Garden.

I’ve been to Paris about 5 times and have been inside the Louvre Museum 3 times. Since we were only going to be in the city for about 4 days we decided to skip the museum and spend our time visiting other of our favorite spots. If you find yourself in Paris for the first time, you definitely need to go in!

We walked around the Rue Saint-Honoré and ended up eating a delicious onion soup, cheese plate and bubbles at La Rotonde St. Honoré. Then headed back to our place for a much needed 12-hour “nap”, did anyone said jet lag?

DIA 1

Aterrizamos en Amsterdam y fuimos a Centraal Station donde almorzamos súper rico en Exki, un restaurancito orgánico que me encantó. Compramos nuestros tickets de tren con Thalys y nos fuimos en nuestro “paseo” de 3 horas con destino a París. Cuando llegamos a nuestro Airbnb y desempacamos ya eran las 4 p.m. Decidimos salir a caminar ya que nuestro apartamento estaba tan bien ubicado. Nos fuimos al Palais-Royal, el Louvre y el Jardin des Tuileries.

He ido a París como 5 veces y he estado dentro del Museo de Louvre 3 veces. Como solo íbamos a estar en la ciudad unos 4 días, decidimos no entrar y utilizar el tiempo visitando otros de nuestros lugares favoritos. Si visitas París por primera vez, definitivamente tienes que ir!

Caminamos por la Rue Saint-Honoré y terminamos cenando sopa de cebolla, quesos y champagne en La Rotonde St. Honoré. Luego nos fuimos de vuelta al apartamento a tomar una siesta de 12 horas… alguien dijo jet lag?

DAY 2

We woke up feeling super energized. We started walking around and decided to have brunch at Le Royale Opéra. The days building up to the trip I kept telling my mom that I couldn’t wait to eat croissants and she kept telling me that she couldn’t wait to eat omelettes. She said that the best omelettes that she has ever eaten have been in France and it didn’t take me long to confirm this.

After a delicious feast we walked to Rue du Bac to visit The Chapel of our Lady of the Miraculous Medal, an obligatory stop every time we’re in Paris. We got lucky because when we got there the English mass was getting started. After an hour or so we went shopping at Le Bon Marché, which is right across the street. This is one of Paris’ top department store and I believe it’s my favorite because we went a couple times and it wasn’t nearly as packed as Printemps or Galeries Lafayette.

Afterwards we went to La Grande Épicerie, the largest and most beautiful gourmet market I’ve ever been to. On our quick stop we got cheeses and chocolates to bring back with us… totally worth visiting this place.

We made our way to the beautiful Saint-Germain-des-Prés and had dinner at the famous Café de Flore… more cheese and wine!

Hope you enjoyed and stay tuned for part II of our Parisian getaway!

DIA 2

Nos levantamos con full energía. Empezamos a caminar y decidimos hacer brunch en Le Royale Ópera. Los días antes del viaje me la pasaba diciéndole a mi mama que moría por comerme un croissant y ella se la pasaba diciéndome que moría por comerse un omelet. Me dijo que en Francia hacían los omelets más ricos que jamás se había comido y no tardé mucho en cofnirmar esto.

Después de un buen desayuno nos fuimos caminando a Rue du Bac a la Capilla Nuestra Señora de la Medalla Milagrosa , parada obligada cada vez que visitamos París. Tuvimos suerte porque al llegar la misa en inglés estaba comenzando. Después de como una hora nos fuimos de compras a Le Bon Marché que queda al cruzar la calle. Esta es una de las tiendas por departamentos más top de París y creo que mi favorita ya que fuimos par de veces y no habia el gentío horrible como en Printemps y Galerías Lafayette.

Después nos pasamos por La Grand Épicerie, la tienda de delicateses más grande y linda que he ido. En nuestra rápida parada compramos quesos y chocolates para traer de vuelta a casa… definitivamente vale la pena ir a este lugar porque está increíble.

Seguimos caminando hasta Saint-Germain-des-Prés y comimos en el famoso Café de Flore… más quesos y vino!

Espero que hayan disfrutado y manténganse por acá que pronto les compartiré la parte II de nuestro viaje a París.